Aanmaningskost

Aanmaningskosten vermijden

Wilt u in de toekomst aanmaningskosten vermijden? Dan kiest u het best voor een van deze opties.

  • Laat uw facturen automatisch betalen via domiciliëring. Zo sluit u vergetelheden én aanmaningskosten uit.

  • Beheer uw facturen digitaal via Doccle. Dan herinnert een e-mail u er enkele dagen op voorhand aan dat de betaaltermijn verstrijkt.

Liever geen domiciliëring of digitaal beheer? Neem dan deze voorzorgen om aanmaningskosten te vermijden:

  • Zet altijd de vervaldatum van uw facturen in uw agenda.

  • Bewaar al uw facturen samen en noteer de betaaldatum erop.

Veelgestelde vragen

Moet ik de aanmaningskosten betalen als ik de factuur net betaald heb?

Ja. Want wij ontvingen uw betaling pas na de vervaldatum. Dat is de enige datum waarmee wij rekening kunnen houden – niet met die van uw overschrijving of de ontvangstdatum van de aanmaningsbrief.

Betaal de aanmaningskosten op hetzelfde rekeningnummer en geef uw klantnummer op als referentie.

Wilt u in de toekomst aanmaningskosten vermijden? Noteer dan de vervaldatum van facturen in uw agenda. Of vraag een domiciliëring aan.

Kan ik de aanmaningskosten laten annuleren?

Nee. We verzenden automatisch een aanmaningsbrief als het verschuldigde bedrag op de vervaldag nog niet op onze rekening staat. De aanmaningskosten die we daarvoor aanrekenen, kunnen we niet annuleren.

Hebt u de originele factuur niet gezien? Misschien is het nodig om uw facturatieadres aan te passen. Of ontvang uw facturen op een andere manier:

Aansluitende vragen

Ik ontving geen factuur. Moet ik de aanmaningskosten betalen?

Ja. We verzenden automatisch een aanmaningsbrief als het verschuldigde bedrag op de vervaldag nog niet op onze rekening staat. De aanmaningskosten die we daarvoor aanrekenen, kunnen we niet annuleren.

We sturen altijd een factuur via de post, e-mail of Doccle. Kijk hier voor meer info omtrent het ontvangen en bekijken van uw facturen. 

 

Hebt u de originele factuur niet gezien? Misschien is het nodig om uw facturatieadres aan te passen. Dit kan op mijn water-link.

Kies bij Mijn Facturen voor Facturatiegegevens beheren en klik op het potloodje achter Facturatieadres. 

Komt u voor de eerste keer op mijn water-link? Dan dient u zich eerst te registreren. 

ga naar mijn water-link

 

 

Je zit met een specifieke vraag?