Contract opzeggen

Uw watercontract opzeggen in 3 stappen

Meterstand doorgeven

Noteer het meternummer en de meterstand

Wilt u elke disussie achteraf vermijden? Neem dan een foto van de meterstand en bewaar die zorgvuldig.

 

Geef uw gegevens door

Geef uw gegevens door aan water-link

Zeg uw contract op met dit overnamedocument.
Zorg ervoor dat beide partijen (de oude en de nieuwe contractnemer) het invullen en ondertekenen. Anders kunnen we het contract niet stopzetten.
Vul het document ook zo volledig mogelijk in. Noteer de naam zoals op uw Belgische identiteitskaart – duidelijk en volledig. Alleen dan kunnen wij de juiste korting berekenen, op basis van het aantal gedomicilieerden. En krijgt u een correcte eindafrekening.

Bezorg ons uw gegevens via:

Bevestiging

Bevestiging

Na de verwerking ontvangt u een eindafrekening met de berekening van uw waterverbruik sinds uw vorige meterstand, min het bedrag dat u al betaalde met uw tussentijdse facturen.

Vermijd discussie achteraf:

  • Maak twee kopieën van het ingevulde overnamedocument.
  • Houd één kopie zelf bij.
  • Geef er één aan de tegenpartij.
  • Verzend het origineel naar water-link.

Veelgestelde vragen

Waar vind ik mijn klantnummer en contractrekening?

Dankzij uw klantnummer en contractrekening vinden wij snel al uw gegevens terug. Beide staan op uw factuur.

Klantnummer
Uw klantnummer is het nummer waarmee u als bedrijf of persoon bij ons geregistreerd staat. U vindt het onder uw postadres op uw factuur:

Klantnummer op factuur

 

Contractrekening
Een contractrekening is gekoppeld aan een leveringscontract bij water-link. U kunt dus meerdere contactrekeningen hebben per klantnummer. U vindt de contractrekening onder uw postadres op de factuur, naast uw klantnummer.

Op welk adres ontvang ik mijn eindafrekening? Kan ik dat laten aanpassen?

We sturen uw eindafrekening naar het adres dat u ons bezorgde bij de opzegging van uw leveringscontract.

Hebt u uw eindafrekening nog niet ontvangen?
Misschien werd ze verzonden naar uw vorige adres. Vul dit formulier in om uw facturatieadres te wijzigen . Vraag meteen om uw eindafrekening opnieuw naar dat adres te verzenden.

Ik krijg geld terug. Wanneer en hoe ontvang ik dat?

We schrijven uw tegoed over op de vervaldatum van uw creditnota.

Opgelet: we checken altijd eerst of u bepaalde facturen of aanmaningskosten nog niet betaalde. Is dat het geval? Dan gebruiken we daarvoor uw tegoed.

Rekeningnummer

Het rekeningnummer waarop wij uw tegoed storten, staat op uw creditnota. Ontbreekt het of is het niet uw rekeningnummer? Meld dat dan met dit formulier.

Is uw rekeningnummer verkeerd en is de vervaldatum van de creditnota al over een paar dagen? Geef uw juiste rekeningnummer dan onmiddellijk door via 078 35 35 09.

U zit met een specifieke vraag?