Contract stopzetten

Jouw watercontract stopzetten in 3 stappen

Meterstand doorgeven

Noteer het meternummer en de meterstand

Wil je discussies achteraf vermijden? Dan raden we je aan een foto van de meterstand te nemen en deze zorgvuldig te bewaren. 

 

Geef uw gegevens door

Geef jouw gegevens door aan water-link

Stop online uw watercontract. Snel en gemakkelijk!

Hou jouw meterstand en meternummer bij de hand. 

 

Ga naar mijn water-link en klik bovenaan bij de snelle acties op 'Ik ben verhuisd'

Kies in het volgende scherm voor 'Ik wil een contract stopzetten'. 

Kom je voor de eerste keer op mijn water-link? Dan dien je je eerst te registreren. 

 

Ga naar mijn water-link

    Bevestiging

    Bevestiging

    Na de verwerking ontvang je een eindafrekening met de berekening van jouw waterverbruik sinds jouw vorige meterstand, verminderd met het bedrag dat je al betaalde met jouw tussentijdse facturen.

     

    Liever jouw watercontract stopzetten op papier?

    Vul dit overnamedocument in. En bezorg het ons door het

    • in te scannen en hier te uploaden
    • op te sturen naar: water-link - PB 10010 - 1070 Brussel

     

    Vermijd discussie achteraf:

    • Maak twee kopieën van het ingevulde overnamedocument.
    • Houd één kopie zelf bij.
    • Geef er één aan de tegenpartij.
    • Verzend het origineel naar water-link.
    • Noteer jouw naam zoals op jouw Belgische identiteitskaart. 

    Veelgestelde vragen

    Waar vind ik mijn klantnummer en contractrekening?

    Dankzij uw klantnummer en contractrekening vinden wij snel al uw gegevens terug. Beide staan op uw factuur.

    Klantnummer
    Uw klantnummer is het nummer waarmee u als bedrijf of persoon bij ons geregistreerd staat. U vindt het onder uw postadres op uw factuur:

    Klantnummer op factuur

     

    Contractrekening
    Een contractrekening is gekoppeld aan een leveringscontract bij water-link. U kunt dus meerdere contactrekeningen hebben per klantnummer. U vindt de contractrekening onder uw postadres op de factuur, naast uw klantnummer.

    Kan ik het adres van mijn eindafrekening aanpassen?

    We sturen uw eindafrekening naar het adres dat u ons bezorgde bij de opzegging van uw leveringscontract.

    Hebt u uw eindafrekening nog niet ontvangen?
    Misschien werd ze verzonden naar uw vorige adres. Op mijn water-link kan u uw facturatieadres nakijken en/of wijzigen.

    Ga naar mijn water-link en klik door naar Mijn Facturatie - Facturatiegegevens beheren om je klantgegevens aan te passen. Komt u voor de eerste keer op mijn water-link? Dan dient u zich eerst te registreren. 

    ga naar mijn water-link

    Ik krijg geld terug. Wanneer en hoe ontvang ik dat?

    We schrijven uw tegoed over op de vervaldatum van uw creditnota.

    Opgelet: we checken altijd eerst of u bepaalde facturen of aanmaningskosten nog niet betaalde. Is dat het geval? Dan gebruiken we daarvoor uw tegoed.

    Rekeningnummer

    Het rekeningnummer waarop wij uw tegoed storten, staat op uw creditnota. Ontbreekt het of is het niet uw rekeningnummer? Wijzig dan uw rekeningnummer via mijn water-link.

    Ga naar mijn water-link en klik door naar Mijn Facturatie - Facturatiegegevens beheren om je klantgegevens aan te passen. Komt u voor de eerste keer op mijn water-link? Dan dient u zich eerst te registreren. 

    GA NAAR MIJN WATER-LINK

     

    Je zit met een specifieke vraag?