COVID-19 (CORONA) MAATREGELEN

coronavirus

Op dit moment wordt de hele wereld getroffen door het coronavirus.

We willen u zo goed mogelijk informeren zodat we deze moeilijke tijd samen goed doorkomen.

Water is leven, dat wordt nog duidelijker in tijden van een publieke gezondheidscrisis.

    Zeker van water, ook in coronatijden

    We garanderen uw drinkwatervoorziening

    Iedereen blijft best zoveel mogelijk binnen. Sociale contacten staan op een laag pitje. Wij blijven er voor zorgen dat er elke dag kwaliteitsvol en veilig water uit de kraan komt bij u thuis. Zo kunnen we regelmatig onze handen wassen en hoeven we niet naar de winkel te trekken om er een kar te vullen met water.

    Meer info:

    Water is goed beschermd tegen het coronavirus

    Europese waterbedrijven stellen alles in het werk om de continuïteit van de drinkwatervoorziening te garanderen tijdens de COVID-19 crisis

    Waterbedrijven bundelen de krachten tegen COVID-19

    Klantenloket gesloten

    Omdat we de aanbevelingen van de overheid volgen, is het klantenloket sinds 16 maart ll. gesloten.

    Maar we blijven gewoon bereikbaar.

    • Het online klantenportaal 'Mijn water-link' is 24u per dag bereikbaar. U regelt zelf uw administratie. U kan er een overzicht van uw facturen vinden of uw betalingswijze aanpassen enz

    ga naar mijn water-link

    • Via telefoon (078 35 35 09) kan u ons bereiken van maandag tot vrijdag, van 8u tot 16u
    • Per post op het adres Mechelsesteenweg 66 - 2018 Antwerpen

    Klantbezoeken terug opgestart

    Water-link zal haar verantwoordelijkheid verder blijven opnemen en de nodige maatregelen treffen om de verspreiding van het coronavirus zo goed mogelijk tegen te gaan. Onze hoogste prioriteit is de gezondheid en het welzijn van onze klanten en onze werknemers.

    Water-link plant vanaf 4 mei terug klantbezoeken in, rekening houdend met de maatregelen zoals het houden van voldoende afstand en het dragen van mondmaskers waar nodig.

    Ook de vervangingen van digitale watermeters die gebeuren door onze partner Engie-Fabricom zijn vanaf 4 mei terug opgestart. 

    Zit u met vragen over uw waterfactuur?

    Wil u weten of een beroep kan doen op tussenkomst van de overheid?

    Onderaan deze pagina vindt u alvast heel wat antwoorden op veelgestelde vragen.

    We passen deze FAQ regelmatig aan met nieuwe informatie.

     

    facturen betalen

                                        

    Veelgestelde vragen

    De Vlaamse regering heeft aangekondigd dat ik als tijdelijk werkloze een vrijstelling krijg voor de betaling van mijn waterfactuur gedurende 1 maand. Wat houdt dit juist in?

    De maatregelen die genomen worden om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan zijn ingrijpend en hebben ook een grote impact op de inkomsten van vele gezinnen. Daarom heeft de Vlaamse overheid beslist om alle Vlamingen die technisch werkloos worden door de COVID-19-maatregelen financieel door deze moeilijke periode te helpen door voor één maand de kosten te dragen van de water-, gas- en elektriciteitsfactuur.

    Lees hier alle details over de maatregel van de Vlaamse Overheid.

    Ik kan mijn voorschotfactuur niet betalen deze maand wegens de impact van het coronavirus?

    Je hebt standaard 30 dagen om je factuur te betalen. Deze betaaldatum kan uitgesteld worden.

    Om te voorkomen dat we je extra kosten aanrekenen, kan je een uitstel van betaling aanvragen via ons contactformulier. We vragen je om de betaling uit te voeren voor het betaaluitstel is afgelopen.

    Ik heb een afspraak voor de installatie van een digitale meter. Zal dit nog steeds doorgaan tijdens de coronacrisis?

    Tussen 13 maart en 3 mei werden alle afspraken opgeschort. 

    Wij zijn sinds 4 mei weer afspraken aan het inplannen. 

    Water-link en Engie-Solutions vinden het daarbij zeer belangrijk om uw gezondheid en die van onze medewerkers te garanderen. 

    Wij zullen daarom de maatregelen volgen zoals het respecteren van de social distancing (>1,5 meter) en het dragen van een mondmasker waar nodig.