Skip to content

Zoek veelgestelde vragen

Alle resultaten (48)

Hoe geef ik mijn adreswijziging door?

Ontvang je je drinkwaterfacturen liever op een ander adres? Of ben je verhuisd? Laat het ons dan weten!

Mijn water-link en Klantgegevens
in Veelgestelde vragen

Hoe kent water-link het aantal gedomicilieerde inwoners op mijn adres?

Voor de bepaling van het aantal gedomicilieerden voor de periode van 1 januari tot 31 december, baseren we ons op de toestand in het Rijksregister op 1 januari (sinds 2020). Je hoeft ons dus geen wijzigingen door te geven.

Indien er een afwijking bestaat tussen het aantal gedomicilieerde inwoners overgenomen

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Hoe ontvang ik mijn facturen via Doccle?

Staat er een nieuw document voor je klaar in Doccle? Dan krijg je een e-mail met daarin een link naar je Doccle-account. Op de startpagina van dat account zie je meteen je laatste factuur.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een domiciliëring aan?

Vraag hier je domiciliëring aan. Zo worden je drinkwaterfacturen automatisch betaald en vermijd je aanmaningskosten.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Hoe worden mijn tussentijdse facturen berekend?

Om de drie maanden krijg je een tussentijdse factuur. Daarop vind je geen berekening van je werkelijke verbruik maar een vast voorschot – gebaseerd op je waterverbruik van vorig jaar.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Hoeveel kost drinkwater?

Bekijk op deze pagina hoe we de kostprijs van drinkwater berekenen.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Ik kreeg twee facturen met overlappende periodes. Kan dat?

Niet als het gaat om een tussentijdse factuur. Die vermeldt alleen een periode ter illustratie. Met je tussentijdse facturen betaal je voorschotten die we aftrekken van je jaarlijkse afrekening. Je betaalt dus nooit dubbel.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Ik krijg geld terug. Wanneer en hoe ontvang ik dat?

We schrijven je tegoed over op de vervaldatum van je creditnota. Opgelet: we checken altijd eerst of je bepaalde facturen of aanmaningskosten nog niet betaalde. Is dat het geval? Dan gebruiken we daarvoor jouw tegoed.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Ik ontving geen factuur. Moet ik de aanmaningskosten betalen?

Ja. We verzenden automatisch een aanmaningsbrief als het verschuldigde bedrag op de vervaldag nog niet op onze rekening staat. De aanmaningskosten die we daarvoor aanrekenen, kunnen we niet annuleren.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen

Kan ik de aanmaningskosten laten annuleren?

Nee. We verzenden automatisch een aanmaningsbrief als het verschuldigde bedrag op de vervaldag nog niet op onze rekening staat. De aanmaningskosten die we daarvoor aanrekenen, kunnen we niet annuleren.

Facturen en Betalingen
in Veelgestelde vragen