Alle resultaten (57)

Geeft de digitale watermeter veel straling?

Er is geen gevaar op straling. Om de veiligheid van onze klanten te garanderen, hebben wij dit vooraf uitgebreid laten testen door een expert. De straling is niet te vergelijken met de straling die een GSM of WIFI-netwerk uitstraalt.

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Hoe geef ik mijn adreswijziging door?

Ontvang je je drinkwaterfacturen liever op een ander adres? Of ben je verhuisd? Laat het ons dan weten!

Mijn water-link en Klantgegevens
in Veelgestelde vragen

Hoe wijzig ik de afspraak voor de vervanging van mijn meter?

Je kan je afspraak bekijken en eventueel wijzigen via het afsprakenportaal. Indien je je afspraak telefonisch hebt gemaakt, kan je bellen naar volgend telefoonnummer 03/205.57.37 (ma tem vrij van 08u00 tot 20u00).

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Ik heb een lek, wat moet ik doen?

Laat een lek in je binneninstallatie zo snel mogelijk herstellen. Zo voorkom je waterverlies en een hoge factuur.

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Ik zie een melding 'TEMPERATURE'; wat moet ik doen?

Jouw digitale watermeter slaat alarm omdat de omgevingstemperatuur van de kamer waarin hij zich bevindt onder de 3 graden is gezakt. Je loopt dus het risico dat de leidingen van je binneninstallatie bevriezen.

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Ik zie geen dagverbruiken van mijn digitale watermeter op mijn water-link?

Het zou kunnen dat je geen dagelijkse verbruiksgegevens kan terugvinden mijn water-link. Dit komt wellicht doordat jouw meter nog geen connectie heeft kunnen maken met het netwerk. Water-link is hiervan op de hoogte en werkt aan verbeteringen van de connectiviteit. We verwachten dat dit probleem spoedig is opgelost. 

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Ik zie geen verbruiksdata op mijn water-link?

Na de installatie van jouw digitale watermeter, kan het tot 7 dagen duren vooraleer je de data van uw digitale watermeter kan zien op mijn water-link.

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Is de digitale watermeter verplicht?

Je kan als klant de watermeter niet weigeren. De watermeter is eigendom van water-link. Water-link beslist welke technologie wordt gebruikt.

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Kan een digitale watermeter altijd geplaatst worden?

Ja, de digitale watermeter heeft dezelfde afmetingen als de analoge watermeter. Hierdoor kan de vervanging snel en efficient verlopen. Dit neemt niet meer dan 20 minuutjes in beslag. 

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Kan ik de data van mijn digitale watermeter zelf uitlezen?

Het is niet toegestaan om de data van jouw digitale watermeter uit te lezen via pulscontact of optisch oog. 
bvb. een box van je energieleverancier
Je kan de data van je digitale watermeter gemakkelijk en gratis raadplegen via mijn water-link. 

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen

Kan ik de meterstand op een alternatieve manier doorgeven?

Ben je zeker dat je de meterstand juist las en kan je die toch niet doorgeven via internet of de indexfoon? Dan zou het kunnen dat je verbruik opvallend veel afwijkt van het vorige jaar. In dat geval aanvaarden deze twee systemen je meterstand niet.

Watermeter en Verbruik
in Veelgestelde vragen