Skip to content

Je hebt minder water en je waterteller geeft een alarmbel “debietsbegrenzing” aan op je digitale meter portaal.”

Wat betekent dit?

Je krijgt 50 liter water per uur. Dat zijn ongeveer 5 volle emmers.

Dat is genoeg water om:

  • je te wassen en je tanden te poetsen
  • te koken
  • te drinken

Dat is niet genoeg water voor:

  • de wasmachine
  • de vaatwasmachine
  • de boiler of het toestel voor warm water
  • de douche

Je toestellen kan je het best niet meer gebruiken om schade te voorkomen.

Vaatwasmachines en wasmachines hebben genoeg water nodig om te werken. Met minder water starten ze niet of gaan ze kapot.

Boilers of toestellen voor warm water hebben genoeg water nodig om te starten. Met minder water warmt het water niet op.

Is je boiler klein genoeg? Of staat er een gemeenschappelijke boiler voor warm water in het gebouw? Dan heb je wel warm water. Maar let op: dat water kan dan te heet uit de kraan komen! In deze situatie loop je gevaar op brandwonden.

Meer info over jouw toestel? Vraag ernaar bij de fabrikant. Het waterbedrijf is niet verantwoordelijk voor lichamelijke schade en schade aan je toestellen.

Wat nu?

Recent klant geworden bij water-link?

Ben je sinds kort klant bij water-link, of heb je je recent geregistreerd als abonnee op dit leveringsadres? Neem dan contact op met ons op het nummer 078.35.35.09 (ma – vrij 08.00-16.00u) om het debiet terug aan te passen.

Opgelet! Het kan tot 5 werkdagen duren vanaf de verwerking van je aanvraag om terug volledig debiet te hebben.

Je bent al klant bij water-link en je wilt terug normale debiet?

Waarom krijg je minder water?

Je krijgt minder water:

  • omdat je jouw facturen voor water niet betaalde
  • of omdat je het plan niet volgde om je facturen af te betalen

Intussen kunnen jij en het OCMW een oplossing zoeken. Het OCMW helpt jou om samen met jouw waterbedrijf een plan te maken. Zo kan je oude facturen betalen. Dat is een afbetalingsplan.

Let op! Als je geen oplossing zoekt, kan het zijn dat je geen water meer krijgt. Ben je gestart met een plan om je oude facturen af te betalen en betaal je op tijd? Betaal je alle nieuwe facturen? Neem dan contact op met ons op het nummer 078.35.35.09 (ma – vrij 08.00-16.00u) om het debiet terug aan te passen.

Opgelet! Het kan tot 5 werkdagen duren vanaf de verwerking van je aanvraag om terug volledig debiet te hebben.