Skip to content

Wat moet ik doen bij een melding 'LEAK' op mijn digitale meter?

De melding “leak" op je digitale meter geeft weer dat er een "vermoeden van een lek" is. Deze melding verschijnt op je meter en op mijn water-link als er gedurende minstens 24 uur, elk uur een afname van water is geweest. Dit hoeft niet continu te zijn. Als je bijvoorbeeld elk uur naar het toilet gaat en doortrekt, geeft de meter een "melding van vermoedelijk lek" aan. Deze melding zegt dus niet per definitie dat er een probleem is, maar het is best om toch even na te gaan of er geen lek is. 

Wat kan je doen?

  • Ga eens voor jezelf na of bovenstaande het geval is.
  • Doe de lektest en kijk zelf visueel je toestellen na. 
  • Kijk je verbruik eens na via mijn water-link.

Ga naar mijn water-link en klik door naar Mijn Verbruik – Verbruik raadplegen. Door op jouw 'maandelijks verbruik opvolgen' te klikken, kom je op het portaal van de digitale meter terecht en kan je eventuele meldingen verder raadplegen.

Ga naar mijn water-link