Tapijtfabrikant wil verder gaan dan 'gewone" duurzaamheid
Bewust gekozen voor waterrecyclage.
Als leverancier van hoogwaardige tapijttegels en kamerbreed tapijt richt Desso zich voornamelijk op superieur vloerontwerp binnen het Cradle to Cradle® principe. De innovatiestrategie bij Desso steunt voornamelijk op creativiteit en functionaliteit. De commerciële producten – tapijten voor de zakelijke markt –vertegenwoordigen meer dan de helft van de totale omzet. Wat de consumentenmarkt betreft, is Desso de enige Europese producent van tapijt voor het topsegment van de markt dat verkocht wordt in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Kenmerkend voor Desso is dat het bedrijf verder wil gaan dan ‘gewone’ duurzaamheid. Materialen moeten biologisch of technisch afbreekbaar zijn, zodat ze herbruikbaar zijn voor nieuwe producten. Desso produceert al bijna 80 jaar topkwaliteit en is actief in meer dan 100 landen.
Door een samenwerkingsovereenkomst te sluiten met het Hamburgse Environmental Protection Encouragement Agency (EPEA) is Desso de eerste tapijtfabrikant binnen de EMEA-regio die het Cradle to Cradle® principe respecteert. Water wordt door EPEA gezien als een schaarse en kostbare bron die goed beheer vraagt. Hergebruik van water is daarbij essentieel. Logisch dus dat Desso op zoek was naar een geschikte partner om zijn ‘watervoetafdruk’ verder te beperken.
Die geschikte partner werd water-link. Water-link wil Desso – volledig onafhankelijk en neutraal – helpen en begeleiden om hun waterhergebruik via een stappenplan te realiseren.