Wanneer je een verbruiksfactuur of slotfactuur ontvangt met een afwijkend verbruik van leidingwater ten gevolge van een verborgen lek dan kan je onder bepaalde voorwaarden* een aanvraag indienen tot een minnelijke schikking, conform artikel 19 van het Algemeen Waterverkoop Reglement.
Binnen de 6 maanden na factuurdatum, kan je jouw aanvraag indienen via onderstaand webformulier.
Hou de volgende zaken bij de hand als je het formulier invult:
- datum van de herstelling
- foto's van de vaststelling van het lek en van de uitgevoerde herstellingswerken
- factuur van de herstelling of van de aangekochte onderdelen
- gedetailleerde omschrijving van het defect
- je rekeningnummer
- afrekeningsfactuur bij water-link
- meternummer en meterstanden (na herstelling en na lekvrije periode)
Alle eventuele kosten voor lekopsporing en herstelling zijn voor rekening van de klant. Water-link raadt jou ook aan om contact op te nemen met jouw verzekeringsmakelaar om na te gaan of de geleden schade en bijhorende kosten mogelijks gedekt kunnen worden via jouw verzekeringspolis.
*Opgelet: Hieronder staan enkele voorbeelden van wat nooit beschouwd kan worden als een ‘verborgen oorzaak’ waardoor je dus niet in aanmerking kan komen voor een minnelijke schikking op jouw verbruiksfactuur.
- een kraan die niet afsluit en druppelt;
- een lekkend toilet;
- een kelder die blijft onderlopen;
- een lek in een gedurende langere tijd verlaten pand of tweede verblijf, zelfs als dit verborgen is;
- een lek veroorzaakt door derden (dit dien je zelf op te nemen met de veroorzaker van de schade).