Portaal digitale meters

Indien u uw toestemming heeft gegeven, kan u gebruik maken van het portaal voor digitale meters. 

Hierdoor krijgt u

  • Meer inzicht: U kan uw verbruik online opvolgen en krijgt hierdoor meer controle over uw waterfactuur. 
  • Minder waterschade: U ziet meldingen van afwijkingen in uw verbruik, mogelijks door een lek of breuk in de waterleiding. Op die manier kan u eventuele schade en een onaangename verrassing op uw eindfactuur voorkomen. 

Om in te loggen heeft u uw klantnummer en watermeternummer nodig. 

  • Uw klantnummer vindt u op uw factuur, onder uw postadres. Het heeft 8 cijfers en begint met een 1. 
  • Uw watermeternummer vindt u op uw digitale watermeter. Het heeft 6 cijfers.
    Naar het portaal digitale meters verbruik opvolgen grafiek
      Portaal grafieken digitale watermeter opvolging verbruik

       

       

      Veelgestelde vragen

      Kan het dat ik nog niet kan inloggen op het portaal?

      U dient uw digitale watermeter eerst te activeren. Dit kan via een webformulier op onze website of via de brief die u ontving bij de installatie. Maximaal 14 dagen hierna kan u uw gegevens zien op het portaal. U kan hier inloggen met klantnummer en meternummer. Uw klantnummer vindt u op de factuur. Uw meternummer vindt u op de watermeter. Indien u niet beschikt over een digitale watermeter of indien u die niet hebt geactiveerd zal u niet kunnen inloggen op het portaal. 

      Kan ik ook zonder digitale watermeter toegang krijgen tot het portaal?

      Om toegang te krijgen tot het portaal en uw verbruiksgegevens dient u te beschikken over een digitale watermeter. Bovendien is een formele toestemming nodig. U kan deze toestemming geven door het webformulier in te vullen of via de brief die u ontving bij installatie

      Kan ik ergens het verbruik van mijn oude analoge watermeter zien?

      Omdat het verbruik van uw oude watermeter maar één keer per jaar werd doorgegeven, kunnen wij die data niet tonen op het portaal voor digitale watermeters. U kan de jaarlijkse meterstanden en de bijhorende verbruiken wel raadplegen op mijn water-link.

      Mijn water-link aanmelden

       

      Welke meldingen kan mijn digitale watermeter genereren?
      meldingen digitale watermeter

       

      Wat moet ik doen bij een melding 'LEAK‘ of 'CONTINU VERBRUIK'?

      Uw digitale watermeter stelt een constant verbruik vast in uw binneninstallatie gedurende de laatste 24 uur. Tenzij u de laatste 24 uur effectief constant water heeft verbruikt, wijst dit mogelijk op een lek.

      Wat kan u doen?

      • Ga eerst na of u ergens water hoort of ziet lopen in uw binneninstallatie (bijv. toilet, leidingen,…)
      • Bij een groot lek of breuk, sluit de stopkraan af
      • Contacteer een specialist om te onderzoeken waar het lek zich voordoet in uw binneninstallatie zodat het kan opgelost worden.
      Wat moet ik doen bij een melding 'BURST' of 'ABNORMAAL HOOG VERBRUIK'?

      Uw digitale watermeter stelde vast dat u het laatste half uur continu meer dan 650 liter/uur verbruikte. En dat is niet normaal. Hebt u daarvoor geen verklaring (zoals een zwembad dat werd gevuld)? Dan is de kans groot dat u met een breuk in uw leiding zit.

      Wat kan u doen?

      • Kijk eerst na of u ergens water hoort of ziet lopen in uw binneninstallatie. Bijvoorbeeld bij het toilet of aan de leidingen.
      • Is de breuk groot? Draai dan de stopkraan dicht.
      • Neem een loodgieter of andere specialist onder de arm om de breuk in uw binneninstallatie te onderzoeken en te dichten.