Stappen in het betaalproces

Betaalproces en betalingstermijnen van uw waterfactuur

 

Proces

Betaaltermijn

Kosten

1

Factuur

De vervaldatum van uw waterfactuurfactuur is 30 dagen na de factuurdatum. Betaal binnen die termijn om aanmaningskosten te vermijden.

30 kalenderdagen

 
2

Eerste herinnering

Is uw waterfactuur niet betaald voor de vervaldatum? Dan krijgt u een eerste herinnering. Die geeft u 15 dagen de tijd om de factuur te betalen.

15 kalenderdagen

0

3

Ingebrekestelling

Is uw waterfactuur nog altijd niet betaald? Dan krijgt u een ingebrekestelling, met 15 euro extra aanmaningskosten. U hebt daarna nog 15 kalenderdagen de tijd om de factuur en de aanmaningskosten (15 euro) te betalen.

15 kalenderdagen

€ 15

4

Invorderingsprocedure

Is ook deze laatste betalingstermijn verstreken zonder betaling? Dan starten we de gepaste invorderingsprocedure op. Gaan we effectief over tot de afsluiting van uw watertoevoer? Dan betaalt u daarvoor 110 euro. Lees meer over de invorderingsprocedure in het algemeen waterverkoopreglement en het bijzonder waterverkoopreglement

 

€ 110

 

Veelgestelde vragen

Wat kan ik doen als ik betaalproblemen heb?

Ontving u een onverwacht hoge drinkwaterfactuur? Vraag dan op tijd betalingsuitstel of een afbetalingsplan aan via dit formulier.

Of neem contact op met het energieteam van het OCMW via energieteam@antwerpen.be of 03 298 13 22.

Aansluitende vraag

U zit met een specifieke vraag?