Skip to content

Hoe herken je een phishing e-mail?

Phishing

Er circuleren heel wat nepberichten via e-mail, whatsapp, sociale media…. Daarin proberen oplichters je te overtuigen om persoonlijke gegevens (gebruikers-naam, wachtwoord, kredietkaartnummer, ...) door te sturen, om dit later te misbruiken.   

Laat je niet misleiden!

  • Water-link verstuurt facturen via e-mail naar haar klanten. Dit gebeurt vanuit 2 e-mailadressen. Controleer of klant@water-link.be of noreply@water-link.be de afzender is. Via het online loket “mijn water-link” kan je altijd je openstaand saldo raadplegen en facturen opvragen .
  • Als je een terugbetaling moet krijgen en wij beschikken niet over je rekeningnummer dan sturen we hiervoor een e-mail. Dit gebeurt steeds vanuit hetzelfde e-mailadres. Controleer of klant@water-link.be de afzender is. 
  • Heb je een verdachte e-mail of bericht ontvangen? Laat het ons weten. Neem contact op met ons via mijn water-link, het digitaal contactformulier of telefonisch 078/35 35 09.
  • Toch je gegevens ingevuld of andere problemen met phishingmail? Laat het weten aan Meldpunt België.

Ben je zeker dat je alle signalen van phishing herkent? Benieuwd hoe gemakkelijk je je laat vangen door cybercriminelen? Doe dan eens de phishingtest op Safeonweb.be.

Hou het veilig!